laatste week in kisumu - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Lotte Schneider - WaarBenJij.nu laatste week in kisumu - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Lotte Schneider - WaarBenJij.nu

laatste week in kisumu

Door: lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

05 Mei 2017 | Kenia, Kisumu

we begonnen het weekend vrijdag eerst bij onze vaste plek: dunga hill camp, om een drankje te doen op de verjaardag van onze Willem. in kenya gaat alles net iets anders dus onder het mom beter laat dan nooit was er een dag na de verjaardag een koningsdag georganiseerd. zonnetje... wijntje.... gezelligheid... love it!! toen we eigenlijk veel te laat naar huis toe gingen met toch misschien een wijntje teveel op, moesten we onze koffertjes nog pakken voor het weekend (help)

toen we sochtends ''fris en fruitig'' aan het ontbijt zaten, kwam de taxi om 6.30 aanrijden om ons op te halen voor een rit van 6 uur naar narok. ik weet niet of het de vermoeidheid was of de toch wel lichte kater, maar ik heb bijna de hele rit geslapen!!eenmaal in narok aangekomen lekker geluncht en daarna doorgereden naar de masaai mara met het safari busje. het weekend lekker doorgekomen in het safaripark en heel veel mogen zien! volop genoten van de natuur, maar ook van elkaar. super gezellige tijd gehad.

maandag zijn we naar een plaatselijk masaai dorpje geweest. dit was toch wel een beetje een aparte ervaring. we werden ontvangen met een typische welkomsdans. met al de geluiden die werden gemaakt en het gespring zag het er toch wel apart uit en werkte het lichtelijk op mijn lachspieren. het lachen werd niet minder toen we zelf in een gewaad werden gewikkeld en mee mochten doen met de dans. ook kregen we een rondleiding in een huis van hun. heel apart om te zien hoe mensen daar kunnen leven.

dinsdag waren we toch wel erg moe toen we s'ochtends weer op onze stage stonden. ik was me er erg bewust van dat het de laatste week was, en kreeg hierdoor ook af en toen wel een brok in mijn keel. het afscheid kwam steeds dichterbij en vooral de oudere kinderen hadden heel goed in de gaten dat eind van de week we echt definitief afscheid moesten nemen.

ook was het een hele drukke week. na lang wachten werd eindelijk het schoolproject waar we geld van hebben gekregen vanuit school in zijn werk gezet. de klaslokalen werden opnieuw geverfd en kregen een nieuw plafond. ook zijn we nieuwe stoelen, tafels, posters en sloten gaan halen voor de klaslokalen. leuk om te zin hoe dankbaar de mensen hier zijn met de dingen die je voor ze doet.

de dag van het afscheid was dan echt aangebroken. heel veel gekroeld en gekletst met de kinderen. verschillende oudere kinderen hebben regelmatig gezegd dat ze ons echt gaan missen en echt niet willen dat we weg gaan. het raakte esther en mij dan ook wel echt toen we dat hoorde. de dag vloog voorbij en voordat we het wisten hadden we nog maar een kwartiertje voordat de tuktuk er was. de muziek werd aangezet voor de laatste keer en bij de eerste noten van de muziek gingen de sluizen open bij esther en mij. dit was het dan.. onze laatste dag bij mama ngina waar we 6 weken lang met heel veel plezier stage hebben gelopen.

de tuktuk kwam en nu kwam het moeilijkste moment. het echte afscheid. de kids geknuffeld en beloofd dat we nog een keer in het weekend langs kwamen. vooral de kleine nicole en de grote jongens hadden het er wel moeilijk mee. ze hielden zich groot maar ook bij hun prikte de tranen achter de ogen. ook de mama's hebben ons op het hart gedrukt hoe goed we het hebben gedaan en hoe trots we mogen zijn op ons zelf, en ook hun moesten wel een traantje laten.

een emotionele dag dat wel. maar als gedachte in ons achterhoofd dat we een nieuwe uitdaging aangaan in rangala, waar we het hopelijk net zo naar ons zin gaan hebben. dit weekend de laatste dingetjes regelen en afscheid nemen van de locals die we ondertussen ook wel onze vrienden kunnen noemen. zondag vertrekken we smiddags naar rangala waar we de laatste 6 weken van ons avontuur zullen zitten.

toch wel zin in een nieuwe uitdaging maar ik ga kisumu ook wel heel erg missen.

• 05 Mei 2017 - 14:11

Mieke Schneider:

Wat een geweldige week geweest!! Is heel goed na de vorige heftige week. Wat hebben jullie allemaal mooie foto's gemaakt zeg en wat te gek om te zien hoe jullie genieten. VAB alles, stage en vrije tijd en van elkaar. Geweldig zo.
    En een mooi afscheid van de kindjes...kan me helemaal voorstellen hoor dat je moest huilen...zit in je genen

• 05 Mei 2017 - 17:43

Saskia:

Je stage zorgt wel soms voor een achtbaan van emoties, gelukkig dat het positieve overheerst.
    Tuurlijk moet je snotteren bij het afscheid zou niet goed zijn als het je niets deed toch?
    Lieffie hoop dat in stage 2 ook weer veel waardevolle zullen worden gemaakt.
    Dikke knuf Sas

• 09 Mei 2017 - 14:50

Iris Schneider:

Goedemorgen Lot,

Weer een heel verhaal in jouw blog. Had het natuurlijk al lang gelezen, maar kom er nu pas aan toe om te reageren. Lees al wel dat je nu MIJN droom hebt meegemaakt. Een safari heb ik al zo lang gewild, maar het ziet erna uit dat het voor mij gewoon een dierentuin blijft ... Safari is gewoon onbetaalbaar :( . Toch heb ik het gevoel dat ik door jouw en je photos mijn droom een beetje heb waargemaakt. Dank je.

Het afscheid van Mama Ngina zal zeker moeilijk geweest zijn, voor jouw en de kleintjes. Maar als je terug denkt aan wat jullie allemaal gedaan hebben is het zeker de moeite waard geweest. Jullie en de kindjes hebben veel van elkaar geleerd en als klap op de vuurpijl hebben jullie de klas lokalen mooi en nieuw achter gelaten .... heerlijk toch?

Jullie zitten nu al een paar dagen in Rangala en hebben waarschijnlijk al je 2de stage dag achter de rug. Hoe is het daar? Is het heel anders dan Kisumu of valt dat wel mee? Oh, weer zoveel vragen, maar ik wacht rustig af op je volgende blog. Neem aan dat ik daar weer hele nieuwe belevenissen zal lezen. Leer en geniet ervan meisje. Deze ervaring blijft de rest van je leven bij je.

Kus,
    Ies

• 11 Mei 2017 - 12:15

Klas PM2C:

Hoi Lotte,
    Wat een indrukken deze week! Ben benieuwd naar al je verhalen als je terugkomt en je foto's natuurlijk, vooral die van de Masai, met hun kleurrijke (rood!) kleding. Leuk om te lezen dat het goed gaat, dat je veel indrukken opdoet en dat je naast je stage ook veel lol hebt.

groet,

Jacqueline

Hoii Lotte,
    Wat een heftige week heb je achter de rug gehad. Wij hopen dat je het toch wel naar je zin hebt gehad en dat je mooie ervaringen heb opgedaan. Geniet nog maar van je laatste weken!

groetjes,

Selin & Melissa en Berna

HAI BAE,

Wat zijn wij trots op jou en tegelijkertijd ook wel een beeetje jaloers. We missen je praatjes en harde lach wel een beetje in de klas hoor! Heel veel succes op je nieuwe stageplek en geniet er nog van de laatste weekjes. Als je terug komt gaan we lekker stappen en loempia's eten hihi. We kijken er al naar uit. Kijk uit voor de jongens daar, vooral die ene Keniaanse......... Tot over ongeveer een maandje, dan kletsen we heel veel bij.

Dikke kus Blijde, Marieke, Jane en Elisa :)

Hoi Lotte,

Wat mooi dat je deze blog bijhoudt, maar wat maak je veel mee zeg. Ik hoop dat je het leuk hebt en ik ben benieuwd naar al je verhalen als je terugkomt. Nog succes en veel plezier die laatste weekjes!

Groetjes, Merle, Anne-Marie, Maxime, Anoek en Femke.

Hi african queen,

Wat leuk dat je je ervaringen deelt. Erg heftig ook wat je daar allemaal meemaakt. We hopen dat je veel mooie, leuke en goede momenten beleefd. Pas op dat er geen afrikaan met je mee gaat om met je te trouwen. Nog veel plezier!!

xoxo Amira, Houda en Marissa

Schneider!
    BIEEEEEEER

xxxx Es

Lotje Dotje,

Alles wat hierboven staat vinden wij ook hahah.
    je wordt gemist! <3
    kusjes Fleur, Demi, Denise

Tags: geen

Verslag uit: Kenia, Kisumu

Kenya

14 Mei 2017

eerste week op nieuwe bestemming!

05 Mei 2017

laatste week in kisumu

27 April 2017

niet alleen maar rozengeur en maneschijn

20 April 2017

bewogen weken

28 Maart 2017

first day at mama Ngina
Lotte

siku njema, oftewel goedemiddag en welkom op mijn blog. op deze blog zult u verschillende reisverslagen van mij vinden over het mooie Kenya! maar laten we bij het begin beginnen... ik ben Lotte Schneider 18 jaar oud en woon in Etten-leur. ik volg de opleiding gespecialiseerd pedagogisch medewerker in Roosendaal op het kellebeek college. voor mijn opleiding ga ik 3 maanden naar Kenya toe voor stage. ik begin mijn reis in de stad, Kisumu. ik ga hier stage lopen op een school genaamd Joyland. later vervolg ik mijn reis naar rangala. rangala is wat kleiner, en ook wel te vergelijken met het platteland van Kenya. hier ga ik stage lopen in babyhome Rangala. op mijn blog is te lezen over mijn ervaringen, en de dingen die ik mee maak. ik vertrek rond 23 maart. rond die tijd zullen jullie meer van mij horen! groetjesss en houdoe

Actief sinds 22 Jan. 2017