mixed feelings - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Lotte Schneider - WaarBenJij.nu mixed feelings - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Lotte Schneider - WaarBenJij.nu

mixed feelings

Blijf op de hoogte en volg Lotte

26 Maart 2017 | Kenia, Kisumu

de dag van vertrek en aankomst:
een dag met zekere mixed feelings. het afscheid viel bij alle 5 zwaarder dan verwacht. want degene die het hardst zei dat ze NIET zou gaan huilen ging als eerst.

gelukkig verder een fijne vlucht gehad die best snel ging. alleen alle 5 vrijwel tot niet kunnen slapen. in nairobi stond sarah op ons te wachten. vanuit nairobi doorgevlogen naar onze verlopige bestemming Kisumu. daar stond onze eerste keniaanse coach op ons te wachten, millicent. wat een schat!! op het vliegveld van kissimu was toevallig een girlsschool op ''schoolreisje'' bij het voorbij lopen voelde we de ogen prikken in onze rug en hoorde we wel 20x het woord mezungu (blanke).

daarna spullen in de bus geladen (die trouwens asociaal vol zat) en door naar ons huis voor de komende weken! in de bus kwam er wel even een licht gevoel van paniek bij mij, want wat is het hier anders dan in Nederland... het huis is gelukkig heel mooi en ruim. een mooie tuin met klap op de vuurpijl een zwembad!! (en wifi) de tweede dag was ik helaas al ziek. ze noemen het hier travelers disease, ik noem het gewoon ander eten en andere hygiene. gelukkig knapte ik tegen de avond al op. wel jammer dat we toen onze eerste tropische storm mee maakte en we 3 uur zonder elektriciteit hebben gezeten. wat ook bij storm hoort zijn alle die enge rotbeesten die naar binnen komen, want even serieus een mot zo groot als je hand?! doe even normaal man... (gelukkig wel lieve security die bereid was om hem weg te halen voor ons. kan ook niet anders met 5 gillende meiden) ook echt bizar wat voor strak blauwe hemel het s'ochtends was.

vandaag met de boot gevaren over lake victoria. mooie zonsopgang gezien en heel veel hippo's. (die wel ernstig dichtbij kwamen). vrienden geworden met de lokals en as usual genoten van het zonnetje bij ons eigen prive zwembad. morgen voor het eerst naar onze stageplaatsen, dus spannende dag! heel gek maar het word elke dag steeds een beetje meer thuis. (alleen de beestjes wennen nog niet helemaal) jullie horen nog van me!!

kwaheri!

• 26 Maart 2017 - 21:41

Biggy Holewinski:

Wat ontzettend leuk dat er zo jouw adventures kunnen volgen zeg! Ook wel lachen met de beestjes, maar maak je maar niet druk hoor Lot, voordat je het weet eet je ze en vind je ze nog naar pindakaas smaken ook

• 26 Maart 2017 - 22:37

Iris Schneider:

Lot, de fotos op facebook zijn helemaal te gek. Ben oom hartstikke blij dat je eerste rijsverslag geplaatst is. Op dit moment ben ik meer dan een beetje jaloers. Zelfs de ontiegelijke insecten halen mijn jaloezie niet weg. Geniet van deze bijzondere tijd. Hoop dat de fotos en blog verslagen blijven komen. Ik geniet graag met je mee.

• 26 Maart 2017 - 22:40

Mieke Schneider:

Lieverd, het afscheid viel inderdaad zwaar....maar gevoel werd de volgende dag al beter toen je goed was aangekomen. Met lieve groep waarmee je op stap bent en Sarah die jullie ook zo tof heeft ontvangen. Geweldig om ook zo je te kunnen volgen. Tuurlijk mis ik je, maar met al je berichtjes en foto's geniet ik lekker met je mee!!

• 26 Maart 2017 - 22:50

Hans Schneider:

Hè mezungo Lotte
    Wel mooi allemaal hè. Heb je nog in een matatu matatu gezeten. ( is een bestelbusje met wel 100 passagiers)
    Vertel maar niet aan oma. ze sleet je er hoogst persoonlijk uit.
    Nog heeeel veel plezier en is net wat biggy zegt. Ze smaken naar pindakaas en ook dat went

• 26 Maart 2017 - 23:38

Ingrid Verschuren:

Leuk je eerste verslag Lotte. Je bent nog maar net in Kenia en dan al zoveel meegemaakt, wat een ervaring in zo'n andere wereld! Prachtige foto's ook
    Heel veel succes met je stage morgen, dat gaat zéker helemaal goed komen met jou! Wij missen je nou al hoor en de peuters ook:)
    Zet 'm op meiss x

• 27 Maart 2017 - 19:54

Yvonne Deijkers:

Hé Lottepot, wat leuk om zo met je mee te beleven. Je foto's zijn prachtig....op de hippo's zou je zo maar dol worden, maar ze zijn wel mega groot. Daar zijn die motten toch maar kleintjes bij ;-)?!
    Benieuwd hoe je stagedag is gelopen. Blijf je lekker vertellen? Dikke knuffel van mij.

• 27 Maart 2017 - 21:43

Kellebeek College Roosendaal:

Wat leuk om al iets van je te horen en lezen
    En zo herkenbaar
    Het went ook allemaal zo snel
    Heel veel groetjes aan iedereen
    Nina

• 28 Maart 2017 - 20:16

Saskia:

Lieffie was heerlijk om dit weekend alles van je te horen en zien. Ik zeg leve een videogesprek xxx

Tags: geen

Verslag uit: Kenia, Kisumu

Kenya

14 Mei 2017

eerste week op nieuwe bestemming!

05 Mei 2017

laatste week in kisumu

27 April 2017

niet alleen maar rozengeur en maneschijn

20 April 2017

bewogen weken

28 Maart 2017

first day at mama Ngina
Lotte

siku njema, oftewel goedemiddag en welkom op mijn blog. op deze blog zult u verschillende reisverslagen van mij vinden over het mooie Kenya! maar laten we bij het begin beginnen... ik ben Lotte Schneider 18 jaar oud en woon in Etten-leur. ik volg de opleiding gespecialiseerd pedagogisch medewerker in Roosendaal op het kellebeek college. voor mijn opleiding ga ik 3 maanden naar Kenya toe voor stage. ik begin mijn reis in de stad, Kisumu. ik ga hier stage lopen op een school genaamd Joyland. later vervolg ik mijn reis naar rangala. rangala is wat kleiner, en ook wel te vergelijken met het platteland van Kenya. hier ga ik stage lopen in babyhome Rangala. op mijn blog is te lezen over mijn ervaringen, en de dingen die ik mee maak. ik vertrek rond 23 maart. rond die tijd zullen jullie meer van mij horen! groetjesss en houdoe

Actief sinds 22 Jan. 2017